Praktijk Heart&Mind

HSPcoach-Moodboards-Reiki-Yoga 

Wil jij ook van je hoog sensitiviteit je kracht maken?

Ik heb een handig doe boek gemaakt met tips en oefeningen om van je sensitiviteit je kracht te maken. Toen ik in een burn out terecht kwam heb ik allerlei cursussen gedaan om me weer beter te gaan voelen. Ik heb toen veel over mezelf geleerd. Het aller belangrijkste was dat ik geleerd heb om met mijn sensitiviteit om te gaan. Dat was namelijk niet altijd even makkelijk. Vaak paste ik me aan aan andere om maar aardig gevonden te worden. En mijn grenzen aangeven vond ik erg moeilijk waardoor de meeste mensen er overheen gingen en ik me vaak rot voelde. Door de cursussen heb ik geleerd hoe ik mijn grenzen aan moet/mag geven en hoe ik mezelf kan beschermen tegen allerlei prikkels van andere personen. Ik heb hier een e-boek van gemaakt zodat jij ook beter met je hoog sensitiviteit om kan gaan. Hieronder staat wat je kunt verwachten van dit boek. Ga lekker aan de slag met de tips en oefeningen, als je vragen hebt dan hoor ik het graag.


Wat staat er allemaal in?

Wat is HSP = Hoog sensitief persoon 

Hier wordt uitgelegd wat hoog gevoelig zijn is. 

Wetenschappelijk onderzoek naar HSP     

Dit spreekt voor zich denk ik.  

Stap 1 HSP test       

Hier kun je de test doen om te kijken of je hoog sensitief bent.                                                               

Stap 2 Kalmeer je zintuigen + Oefening

Hier leer je welke zintuigen voor jou het gevoeligst zijn en hoe je daar mee om kunt gaan.                                    

Stap 3 Inlevingsvermogen  +Oefening    

Hier kun je ontdekken op welke manieren je je inlevingsvermogen goed gebruikt en wanneer niet.                                

Stap 4 Creëer rust en harmonie + oefening              

Deze dingen begrijp je als je een extravert hoog sensitief persoon bent.           

Het verschil tussen een introverte en extraverte HSP wordt uitgelegd en hoe je rust en harmonie kunt creëren komt aan bod.                                 

Stap 5 Accepteren dat je anders bent  + oefening 

Door jezelf te accepteren dat je anders bent kun je anders met je HSP omgaan.                                    

Stap 6 Bewaak je grenzen   + oefening                                     

achtergrond: gevoelige genen 

Hier leer je hoe je beter voor jezelf kunt zorgen door je grenzen aan te geven.     

Stap 7 Verbeter je relaties       

Vergeet jezelf niet in de relaties met anderen.               

 Tips voor hoog sensitieve personen              

 Hoog sensitiviteit als kracht