Praktijk Heart&Mind

HSPcoach-Moodboards-Reiki-Yoga 

Heb jij ook moeite om jezelf energetisch te beschermen?

Veel HSP hebben moeite om zichzelf energetisch te beschermen. Je lekt daardoor energie waar een ander gretig gebruik van maakt. Jij komt doodmoe thuis en de ander gaat er lekker met jouw energie vandoor. Met onderstaande tips kun je op allerlei manieren en bij allerlei gelegenheden jezelf goed beschermen tegen negatieve energie en teveel prikkels.


Energetische beschermtechnieken

1 Visualiseer jezelf in een kristallen ei. De beschermende eigenschappen van het kristallen ei zorgen ervoor dat je beter bij jezelf kunt blijven. Dit is handig in groepen, in winkelstraten en bijvoorbeeld in de bus.

2 Visualiseer een gouden zon boven je hoofd. Het zonlicht valt als de stralen over je heen. Deze techniek werkt prima als je vermoeid bent en een oppepper nodig hebt.

3 Je innerlijke glimlach. Richt je aandacht met een glimlach naar binnen. Adem een aantal keren rustig en diep door. Dit geeft ontspanning en daardoor wordt je weerbaarder.

4 Verbind jezelf met de aarde. Visualiseer wortels vanuit je voeten diep de aarde in. Je voelt je hierdoor stabieler en ervaart meer rust in jezelf.

5 Om lekker te slapen. Trek vanaf het voeteneind van je bed een roze ‘energetisch dekbed’ tot over je hoofd, zodat je in een roze bubbel komt te liggen. Welterusten! Het geeft een meer ontspannen slaap. Dit kun je ook voor je kind doen.

6 Visualiseer een grote rode roos met een lange stevige stengel en prachtige bladeren tussen jou en de andere persoon in. Deze techniek is goed toe te passen als je excuus aanbiedt.

7 Visualiseer een cirkel van rozenstruiken om jezelf heen. Recht voor je is een klein hekje en jij bepaalt wie er in je tuintje mag komen. Deze techniek werkt erg goed als je moeite hebt je eigen grenzen aan te geven.

8 Sla een energetische mantel met capuchon om je heen. Dit beschermt in grote menigte zoals in een drukke winkelstraat. Ook goed te gebruiken tijdens het reizen.

9 Plaats een spiegel tussen jou en de ander. Jijzelf kijkt naar de achterkant van de spiegel en de ander ziet zichzelf in de spiegel. Dit maakt de ander bewuster van eigen gedrag en houdt de energie van de ander op een afstand.

10 Dankbaarheid! Wellicht wel de belangrijkste. Wees dankbaar voor al wat op je pad komt. Tip: Ga slapen met een gevoel van dankbaarheid. Dat doet wonderen. Om het nog meer kracht bij te zetten kun je een schrift naast je bed leggen en daar je dankbaarheid in schrijven.